Zomervakantie 2020

Zomer vakantie 2020
Nederland Limburg de Eifel, Moezel ,en de  Rijn.

Vast wat indrukken van de Moezel.

We gaan deze zomer niet zo ver, voor het geval het mis gaat met corona dan kunnen we weer snel naar huis .
Vertrek maandag 6 juli naar Limburg naar camping t'Hemelke in Hulsberg.
Dinsdag 7 juli naar Valkenburg op de fiets en even naar camping de Driest kijken
hoe die is, mooi camperplaatsen. Wat gedronken in het stadje en weer naar de camping.
Lekker in het zonnetje wat gedronken en eten gemaakt
Zouden hier paar dagen blijven maar er kwam nattigheid aan en om 2 dagen in de camper te zitten dat zagen wij niet zitten.

Woensdag 8 juli naar cpl Am National Park-Eifel.
Daar aangekomen moesten we wachten tot 17.00 uur dat receptie open ging en we kwamen aan om 11.00 uur.
Zijn toch maar naar cpl van Vogelsang gegaan om dat ook te bezichtigen waar Rinus in 1973/1974 is geweest in diensttijd. Was niet veel aan dus weer terug naar de camperplaats Am Nationalpatk-Eifel. Toen toch weer  2 uur wachten voor ons plekje.

Donderdag 9 juli ri de Moezel gegaan een geschikte camperplek gezocht. Zijn tenslotte op camperplaats Kesten terecht gekomen waar kennissen stonden en blijven hier paar dagen staan.
Staan meteen aan de Moezel.
Vrijdag 10 juli naar Piesport op de fiets voor boodschappen. Was was minder mooi weer.
S,middag even samen geborreld staan tegenover elkaar.
Zaterdag 11 juli rustdag en was goed weer.

De 2 maatjes

Zondag 12 juli vertrokken van camperplaats Kesten en ri. Bern Kastel gereden, daar de camper geparkeerd op speciale plaats voor campers aan de overkant van de Moezel.
Door het plaatsje gelopen en op terras koffie gedronken en weer naar de camper.
Op zoek gegaan naar een nieuwe camperplaats en kwamen in Wintrich terecht met
mooie plaatsen. Na 1 nacht konden we verkassen meteen aan de Moezel. Hier hebben we 8 dagen gestaan. Gefietst langs de moezel wat heel goed te doen was en mooi weer.

Maandag 20 juli vertrokken ri camperplaats Saarburg en  hebben daar 3 dagen gestaan, goede camperplaats om Saarburg de bekende watervallen en omgeving te verkennen.

Waterval van Saarburg

Dinsdag 21 juli gefietst en via omweg terug gefietst langs de moezel

Woensdag 22 juli boodschap gedaan en op terras wat gedronken en daarna chinees gegeten

Kleine loempia,s

Donderdag 23 juli zijn wij vertrokken ri. Frankrijk via een weg omleiding die ook de moeite waard was en het 3 landenpunt bij Schengen. Dus paar km door Luxemburg. Even gestopt voor foto,s Waren te vroeg dus in de omgeving wat gereden en langs de moezel koffie gedronken en wat gegeten

15.00 uur in gecheckt op de  Camping Municipal les Tilleuls

b

Vrijdag 24 juli rustdag, Rien wezen vissen in de Moezel waar we aan staan.

Kasteel van de Hertogen
van Lotharingen

Zaterdag 25 juli wezen fietsen eerst het plaatsje verkend en naar de burcht gefietst, klein klimmetje en daarna langs de Moezel tot we weer in Duitsland terecht kwamen en zo weer terug.

Oude straatjes
Hier waren we weer in Duitsland

Zondag 26 juli rustdag
Eind van de dag besloten dat we naar huis gaan, daar ik, Corrie teveel last kreeg van mijn knie met lopen en staan.

Maandag 27 juli rond 11.30 uur vertrokken uit Frankrijk via snelweg van Luxemburg, Belgie en zo via Maastricht naar Nieuwegein rond 16.00 thuis.
Wat een lange vakantie moest worden is maar gebleven bij 3 weken tot nu toe.

Na aantal dagen thuis geweest te zijn, toch een paar dagen gaan we weg.
Woensdag 6 augustus naar Voorthuizen voor 3 dagen we hebben gestaan op
Minicamping 't Zevenbosch . Wezen fietsen en geborreld en lekker gegeten.

Donderdag 7 augustus gefietst in de omgeving en eind van de middag lekker geborreld en wat gegeten bij vrienden.

Vrijdag 8 augustus thuis gebleven wat te warm om te fietsen zelfs in het bos.

Zaterdag 9 augustus naar huis gegaan en wat in orde gemaakt voor de volgende vakantie met Chanel en Mick.

Donderdag 13 augustus Chanel en Mick opgehaald en naar de camping de Schatberg gereden en tot 20 augustus gebleven.

Ze hebben zich best vermaakt maar we hadden ook mooi weer en dat scheelt ook wel weer.

19 augustus 's avonds na het eten de kinderen naar huis gebracht.  De volgende dag zouden we de boel nooit op tijd droog krijgen wat de tent betrof. Bleef lang vochtig vandaag pas om 14.30 uur droog.

Eenmaal thuis de camper  leeggehaald voor de volgende reis. Gaan paar dagen nog met Marley weg.

Zondag 23 augustus Marley opgehaald en ri Hattem gereden waar we een camper plaats voor 2 nachten gereserveerd hadden. Camperplaats IJsseldelta Marina

Maandag 24 augustus  Opa met Marley vissen.

Dinsdag 25 augustus naar een nieuwe camperplaats Kleine Belterweide voor een aantal dagen in  Belt-Schutsloot echt een gehucht. Met een kleine supermarkt. S, Avond wezen uit eten.

Zo stonden wij aan het
water

Woensdag 26 augustus. Vandaag slecht weer hele dag regen. Opa s"'avond met Marley de vaat doen. Oma had gekookt.

Samen de vaat doen

Donderdag 27 augustus de heren wezen vissen we staan tenslotte aan het water. Vandaag gelukkig een goede dag en droog

Vrijdag 28 augustus, blijft slecht weer. Dus een dag eerder naar huis, heeft geen zin om met regen te blijven staan.

toilet gebouw
Terras

Deze tent huisjes kun je huren

Marley weer naar huis gebracht en een volgende keer maar hopen op beter weer met hem
Thuis de camper deels uit geladen en de volgende dag schoonmaken.

Wat klusjes aan de camper gedaan ,e.d. gewassen en  gepoetst. Dus is klaar voor de volgende reis.
Daar het mooi weer werd en bleef hebben we besloten om toch maar weer weg te gaan ri Duitsland.

Dinsdag 8 september onverwacht toch weg te gaan, eerst ri Winterswijk naar Obelink.
Camperplaats Het Winkel in Winterswijk

Toen was er de borrel
na al dat geslenter bij
Obelink
Plattegrond camping,
camperplaats Winterswijk

Woensdag 9 september richting de Rijn gereden. Wat een hele lange rit weer om half 5 smiddags hadden we eindelijk een plaatsje op een bijna lege camping. de camper plaatsen waren allemaal vol. 1 nacht gestaan. Camperplaats Loreleystad in Sankt Goarhausen

Duitsland

Donderdag 10 september op zoek naar een nieuwe plek,   Toch nog 1 gevonden   Uit eindelijk hadden we een camping/camperplaats gevonden Camperplaats Sonnenstrand in Bacharach  aan de Rijn bij Nederlandse beheerders. Hier hebben we 4 nachten gestaan.

Zandbanken in de Rijn

Vrijdag 11 september de camper op een mooiere plek gezet met beter uitzicht. Fietsen gepakt en   stukje langs de Rijn gefietst en richting Steeg gefietst  maar weer terug gegaan want het ging steil omhoog. Terug naar Bacharach door plaatsje gewandeld en boodschappen gedaan. Echt toeristisch plaatsje.

In de Steeg

Bacharach

Brievenbus

Zaterdag 12 september, Dagje thuis gebleven en aan de oever van de Rijn gezeten in het zonnetje

Zondag 13 september  wezen fietsen ti de beruchte bocht de Loreley. Was weer een mooie en warme dag. We wilden eigenlijk de burcht bekijken maar nader inzien niet gedaan. Was maar een klein.

Loreley

Zondag 14 september,   We gaan vandaag richting de moezel want langs de Rijn is het bomvol op de camperplaatsen en vooral met Duitsers. Bleven allemaal in het land i.v.m de Corona virus. Dus zo  gezegd zo gedaan. Maar we kwamen er achter dat zelfs daar het druk is.  Na eigenlijk een verkeerde afslag kwamen we wel op een mooie bergweg, daar we achteraf geen spijt van hadden. Zoals we ook gewend waren in Oostenrijk. Aan het eind van de weg kwamen we bij de tunnel in Bernkastel uit en we hadden ons als afgevraagd toen we daar waren waar gaat de weg heen als je door de tunnel gaat. Nu dat weten we dus nu.  We kwamen eindelijk aan in Neumagen-Dhron. Camperplaatsen allemaal vol dus kon je op de Wiese gaan staan zonder faciliteiten. Hebben we maar gedaan

Maandag 15 september.  Rien was al een rondje wezen lopen of er plek was en ja die was al de fietsen aan het verslepen en tafel en stoelen. Kwamen op een mooi plekje te staan met alle faciliteiten. . Hier blijven we staan paar dagen. S,middags het dorpje verkend.

Dinsdag 16 september. Vandaag weer een mooie dag dus fietsen aan de andere kant van de Rijn, Via Trittenheim en meteen ff geld gepind. Moesten wel een eind door fietsen om weer naar de andere kant te komen. Waren vandaag aardige kilometers.

De druivenvelden op de berg

Woensdag 17 september.  Weer op de fiets gestapt en richting Piesport gegaan  konden we meteen even naar de slager om heerlijke bloedworst te halen. Via de overkant van de Moezel terug gefietst  wat een mooie route was . Bij een eettentje nog wat gedronken en gegeten als lunch.

Mozzarello rolletjes
en kleine loempia,s
had Rinus

Donderdag 18 september. Vandaag op tijd naar een andere camperplaats in de Eifel. Hier aan gekomen  zo rond 10.00 uur kwamen we aan op camperplaats Wohnmobilpark-Vulkaneifel. Was voorheen treinstation. Camperplekken zijn dus op de oude spoorbaan gemaakt.  Plekje opgezocht vlakbij sanitaire gedeelte. s, Middag meteen maar de fiets gepakt en rond het meer van Schalkmehren gefietst.

Borrel uurtje met worst uit Piesport
en kaas en schinken
We naar boven naar de camperplaatsen

Het oude station

Sanitairgebouw

Vrijdag 19 september.  Wederom op de fiets gestapt en wilden ri. Niedermanderscheid naar de burcht toe. Was een aardig stukje en het was warm. Deels fiets je door de bossen en waar op de oude spoorbaan eigenlijk. De borden van het spoor staan er nog steeds. Komen we daar na een flinke afdaling begon de weer weer een eind omhoog. Dat hebben we maar niet gedaan dus terug de berg weer op.

Zaterdag 20 september. Vandaag andersom rond het meer gefietst, en kwamen we een  bedrijf voor houtsnijwerk tegen.

Zondag 21 september rijden we naar Zuid Limburg naar Epen naar camping Oosterberg in Epen, maar eerst naar de Aldi in Aken en vervolg in wilden Epen we boodschappen doen maar geen ruimte voor camper dus terug gereden naar AH in Vaals. Aangekomen op de camping een plekje gezocht tussen de fruitbomen was voorheen boomgaard. Wel wat hobbels en bobbels in het veld.

Receptie
Sanitair gebouw
Uitzicht

Voorheen Paardenstal

Maandag 22 september , Rondje Limburg-Belgie gefietst. Zijn we aan het fietsen kwamen we erachter dat we dit 2 jaar geleden deels gefietst hadden. Maar toch een mooi route. Met af en toe knooppunt bordje niet gezien en dan te ver gefietst en weer terug naar de route om te vervolgen.

Dit was dus in Belgie

Dinsdag 23 september niet gefietst maar bij ons in het bos achter de camping gewandeld, het Onderste bos heet het. Als je door loopt kom je zo in stukje Belgie uit.

Roodborstje

Woensdag 24 september weer naar Nieuwegein. Maar eerst via  Kasteel Hoensbroek gegaan, niet binnen geweest, geluncht in de camper en verderop gereden naar het Schutterspark gegaan wat gedronken en meteen wat gegeten. Rond 18.00 uur zouden we bij 2 oude collega,s van Rinus koffie drinken. 20.00 uur zijn we naar huis gereden met de hele weg regen tot we thuis kwamen en in de regen de fietsen van de camper er af moesten halen. rest kwam de volgende dag wel.

Kasteel Hoensbroek

Deze zomer een wat gebroken vakantie ook door Corona Virus. Maar we hebben toch veel gezien