2019 Reis naar Denemarken NKC

Dinsdag 9 juli om 10:30 vertrekken we vanuit Nieuwegein richting Duitsland voor onze eerste overnachting in  Holdorf  Camperplaats Holdorf vanuit daar gaan we in een rustig tempo richting Denemarken voor onze reis met NKC .

Door familie omstandigheden moeten we de reis onderbreken en gaan we 10 juli weer naar huis.
Vandaag 31 juli om 11:00 vertrekken we weer uit Nieuwegein om onze reis te vervolgen naar Denemarken. Onze eerste stopplaats is Gietdoorn op camperplaats  Camper plaats in Giethoorn hier blijven we een paar dagen.

Vandaag 2 augustus vertrekken we om 11 uur naar Ter Apel naar Camperplaats sitecode 22477 . we staan hier drie dagen een dag niets doen een dag vissen in de haven en een dag fietsen in de omgeving.

zaterdag avond nog even
 BARBECUE op de Camperplaats .
Maandag 5 augustus vertrokken we om 09:30 om naar Papenburg voor een bezoek aan de werf Meyer Werft   link naar de Werf  een aanbeveling als een een groot cruise schip aan het bouwen zijn .

Daarna vertrokken we voor een overnachting in Ostrhauderfehn Ostrhauderfehn site 2634. De volgende morgen 6 augustus vertrokken we naar Freiburg aan de Elbe Freibrug site code 4028 we gaan hier een paar dagen fietsen.

Even met de pont over Elbe

Vandaag 8 augustus  aangekomen op camperplaats Friedrichstadt site code   sitecode 27252   Welkom in Friedrichstadt Het kleine Nederlandse stadje aan de Noordzee een leuk stadje het waant je of dat je in Nederland bent.

10 augustus aangekomen in Rendsburg een gezellige stad. Camperplaat sitecode 1027 we blijven hier een aantal dagen .We staan aan een vis water dus de even een visvergunning op halen en de hengel voorschijn halen. Mooi gebied om te fietsen dat hebben we dus ook gedaan.

14 augustus aangekomen op camperplaats in Damp aan de Oostzee .camperplaats/sitecode 21736. Hier hebben we 2 dagen gestaan. Echter wisselvallig weer met ook wat regen tijdens een fietstocht.

16 Augustus aangekomen in Eutin, camperplaats 63633 een mooie plaats en omgeving.
Hier blijven we 3 nachten. Is hier 2 dagen feest met verschillende muziekbands en veel straten met de Flohmarkt.

19 augustus onze nieuwe camperplaats camperplaats 28292 in Schwerin voor een paar dagen. Mooie omgeving om te fietsen en naar het Schloss te gaan met zijn tuinen.

20 augustus weer op de fiets gestapt en een aardig stukje wezen fietsen en erna nog even de stad ingelopen en een klein museum bezocht. Als afsluiting op terras een bakkie koffie.

21 augustus op de fiets gestapt en het Schloss bezichtigd, was echt de moeite waard en niet duur. Door het park gefietst en nog het Schleifmuhle museum bezocht. Verder via de bossen en langs het meer teruggegaan naar de camper. Nog wat boodschappen gedaan bij de Lidl. Rien wezen vissen. Na het eten het reisprogramma van Denemarken doorgenomen wat bezichtigingen betreft wat ze wel en niet aan doen.

22 augustus
Hebben vandaag besloten hier te blijven tot 25 augustus.  Dus 2 extra dagen erbij. Staan ook op een mooi plaatsje aan het water met uit kijk op het meer. Rien vissen , wat boodschappen gedaan voor de BBQ vandaag.

23 augustus. Vandaag weer wezen fietsen iets buiten de route om, maar toch mooie een fietstocht en onderweg even geluncht .

24 augustus zou een klein rondje fietsen zijn, maar werd toch ca. 30 km. Tevens onze laatste dag hier in de haven. Morgen terug richtig het noorden naar een nieuwe camperplaats.

25 augustus  aangekomen op een nieuwe Camplaats/sitecode 28920. Voor 1 nacht aan de Oostzee.  Camper geplaatst en naar het strand gelopen. Heerlijk op het terras wat gedronken.  Rien nog wel even de zee ingedoken en weer terug naar de camper.

26 augustus naar onze laatste camperplaats in Augstfelde  Camping | Sitecode 57933 voor we naar Denemarken gaan met de NKC. Plek uit gezocht en heerlijk gezwommen in het meer.

27 augustus  Op de fiets naar Plön en door de bossen terug en rond het meer via Bosau gegaan.

28 augutus aan het meer gezeten en gezwommen was een warme dag ca. 34 graden.
29 augustus wat gepoetst en camper in de was gezet. Eind van de dag vast naar de verzamel plaats van de NKC verplaatst.
Vrijdag 30 augustus aankomst van de restant van de 21 campers.
Om 17.00 uur een welkomst borrel en om 18.00 uur welkomstdiner.

Zaterdag 31 augustus  naar het eiland Rømø,  Camping | Sitecode 25928  maar eerst nog wat boodschappen gedaan bij de Lidl toen rechtstreeks naar Rømø. Daar hebben we 2 nachten gestaan.

Zondag 1 september wezen fietsen naar het zandstrand waar je op fietsen kon.
Daarna naar Havneby om heerlijk vis te eten met zijn allen.

Maandag 2 september was onze reisdag naar Hvide Sande Camping | Sitecode 30454 waar we 2 dagen blijven staan. Onderweg zijn we via Ribe gegaan .Even de dom wezen bekijken en de dom beklommen.

Met uitzicht over Ribe van alle kanten.

Tijdens de reis via Esjberg  om de Beeldengroep Mennesket ved Havet te bekijken. Kolossale mannen beelden te zien.

Daarna nog naar de vuurtoren van Blåvand huk,waar ook verscheidene bunkers zijn uit de 2e wereld oorlog.

Dinsdag 3 september bijtijds vertrokken naar Ringkøbing om het Ringkøbing museum te bezoeken. We kwamen ook nog langs zandsculpturen Nog wat door het plaatsje gelopen en terug via Hvide Sande haven.
17.00 uur de briefing  voor de volgende dag met een borrel.

Woensdag 4 september naar de volgende plaats voor overnachting op camping Ertebelle Strand Camping te Farso.Camping | Sitecode 25767
Tijdens de reis een excursie met zijn allen naar Monsted Kalkgruber in Monsted.

Donderdag 5 september

Vandaag naar Skagen noordelijkse puntje van Denemarken .
Camping One Grenen Strand.  Camping | Sitecode 53092.Hier verblijven we 2 nachten. Zijn eerst naar het
Nordsoen Oceanarium in Hirthals geweest. Daarna naar de camping.
S,avonds even een wandeling op het strand .

Vrijdag 6 september.

Met zijn allen naar Grenen om met de  Sandormen wagen naar het punt gebracht waar het Kattegat en Skagerak bij elkaar komen.

Zaterdag 7 september wezen fietsen door een mooi natuur gebied.
Zondag 8 september gaan we naar onze volgen camping in Ebeltoft. Camping Blushoj  Camping | Sitecode 25712 .Onderweg naar  het Bangsbo Fort geweest waar nog veel bunkers zijn.
Erna even via de haven in Saeby foto genomen van een dames beeld en door gereden naar het Fregat Jylland en bezocht wat echt de moeite waard was. Erna naar de camping.

Maandag 9 september.

Boodschappen gedaan en rond gelopen in Ebeltoft zelf. Is klein met was leuk oude huisjes.
Dinsdag 10 september vroeg op, gaan met zijn allen met de bus naar open lucht museum Den Gamle By in Aarhus. Den Gamle By. Na een heerlijke lunch gekregen te hebben nog even naar de Botanische tuinen en half 5 terug met de bus naar de camping.
Jammer dat het de hele dag regende.

Woensdag 11 september onze reis dag naar  Camping | Sitecode 19318  Mycamp Trelde Naes camping in Fredericia. Tijdens de reis zijn we eerst naar Jelling geweest, waar 2 grafheuvels zijn van vroegere koningen en een mooi kerkje met een begraafplaats.

Donderdag 12 september. Vrije dag. Even naar het strand wel een trap af en op met veel treden.

Vrijdag 13 september een oversteek via een brug naar het eiland Funen. Onze eerst stop was Bogense, rustig plaatsje met ook een Manneke Pis.

Naar de camper gegaan en op weg naar Kerteminde. Bij de haven de camper neer gezet en even met Henk en Wil die er al stonden in het zonnetje gezeten en het plaatsje in gegaan en geluncht.
Terug naar de camper en nog even koffie gedronken en naar de volgende camping gereden  Camping | Sitecode 25785 . Bosore Strand Ferienpark in Hesselager. Hier verblijven we 2 nachten.

Zaterdag 14 september. Vandaag naar Kvaerdrup naar het slot Egeskov geweest. Wat de moeite waard
was. ,s, Avond  in het restaurant van de camping een gezamenlijk buffet gehad. Na afloop met wat reisgenoten naar het strand gegaan om daar gezellig rond het kampvuur te zitten en wat te kletsen en te genieten van de avond

Zondag 15 september. Vandaag vertrokken via de Grote Beltbrug naar eiland het Seeland. Eerst nog het Vikingsdorp Traelleborg in Slagelse. Was niet veel van over. Huisje en dorpje nagebouwd. S,middags aangekomen op camping bij Kopenhagen. DCU-Copenhagen Camp Absalon camping | Sitecode 25430

Maandag 16 september, vroeg bed uit want om 9.45 stond  de bus klaar voor de excursie in Kopenhagen, boottocht en een bus tour met een Belgische gids
Boottocht kon niet doorgaan door de kanalen van Kopenhagen dus werd het de binnenhaven. Na de lunch de bus tour kwamen langs bijzondere plaatsen zoals de zeemeermin en de koninklijke paleizen. Daar maakten we de wisseling van de wacht mee zo voor je neus. Ook de moderne huizen.

Dinsdag 17 september met de trein naar Kopenhagen. Hebben de ronde toren beklommen, wat gewoon een klinkerpad naar boven was en laatste 2 trappetjes. Daarna naar het slot ..... was zeker de moeite waard.
Woensdag 18 september. Op weg naar Dronningmølle zijn we met zijn allen naar her Frederiksborg Slot geweest, in het slot op eigen gelegenheid verder.
Daarvandaan zijn we rechtstreeks naar de camping gegaan. Camping | Sitecode 29094
Donderdag 19 september rustdag.

Vrijdag 20 september. Zijn we vanaf Dronningmølle  via Roskilde gegaan. Waar we de Roskilde Dom hebben bezocht. Was slecht weer dus erna maar naar  Holbæk Fjord Camping gereden in Holbæk. Camping | Sitecode 25743

Zaterdag 21 september. Gaan nu naar de laatste camping van de NKC reis in  Møns Klint waar e 2 dagen staan. We zouden rechtstreeks erheen gaan na wat laatste boodschappen en de tank vol te gooien met de laatste Deense Kronen. Maar werden gebeld er stond nog een camper die niet wilde starten en wij waren als 1 na laatste vertrokken , dus rechtsom terug naar de camping. Waren net kwartiertje weg. Aangekomen en de accu geladen en op weg naar  Møns Klint zonder te stoppen. Aangekomen op  Camping Møns Klint  Camping | Sitecode 18605 konden we bijna meteen op onze plek gaan staan. S,middag heerlijk met een borrel en wat nootjes e.d. in het zonnetje gezeten met zijn allen.
Zondag 22 september op de fiets met zijn allen naar het  Geocentrum , is natuur historisch museum in Borre. (Møns Klint ). Fiets  neer gezet en met met zijn allen  door het bos naar de trap gelopen die naar beneden leid voor het lopen langs de krijtrotsen  en de zee. Maar aan het eind moest je weer trap op met ca 500 treden en af en toe een rustplaats.  Na afloop hebben we genoten vaneen heerlijk bakkie koffie met wat lekkers erbij. Hadden we verdiend.
Terug gefietst naar de camping en heerlijk in het zonnetje gezeten.
Hapjes klaar gemaakt voor hapjes avond als maaltijd voor de laatste avond van deze reis. Was een gezellig afsluiting van deze reis.

Maandag 23 september zijn we op tijd vertrokken en wilde nog op het laatste eiland blijven maar het weer zag er niet zo mooi uit zijn dus door gereden naar  Rødby, wilden even naar de haven maar stonden meteen voor de kassa om naar de boot te gaan naar Puttgarden dat hebben we dus maar gedaan. Konden meteen op de boot en vertrek bijna meteen. Dus hadden geluk. 45 minuten duurde toch dus viel mee. Op de boot de laatste kronen besteed die we toch nog over hadden.

Dinsdag 24 september nog via Borne langs Chris en Ria en toen naar Nieuwegein.

Aan wal de navigatie in gesteld op Erfstede Nieuwegein maar werd uiteindelijk Bunde om Evert te verrassen voor zijn verjaardag.

Dit is ons reisverslag van Duitsland op ons zelf en rondje Denemarken met de NKC