Zomer vakantie 2021

NKC reis Rondje Adratische Zee

Dinsdag 27 juli zijn wij op pad gegaan voor wat langere periode eerst richting Duitsland.

De eerste stop was in op camperplaats in Volkmarsen site code 34471 Volkmarsen goede plaats om als tussenstop als je op doorreis bent, hier 2 dagen gestaan.

Donderdag 29 juli 1 nacht gestaan op camperplaat bij Therme Obernsees in Mistelgau site code 3278 Mistelgau

Vrijdag 30 juli richting Fussen waar we vaker overnachten als we op doorreis zijn naar Oostenrijk. Hier verblijven we 3 nachten.
Wezen fietsen naar Schwangau waar we paar jaar geleden ook zijn geweest. Eerst langs de flohmarkt om de hoek en toen naar Fussen toe en om het meer.
Site code 370 Fussen

Maandag 2 augustus zijn we naar Kals am Grossglockner gegaan, zouden we 3 nachten staan zijn er 2 geworden was slecht weer. De reis erheen was gelukkig droog en goed. Daar plek gekregen en camper geplaats. Had hier veel geregend dus hopen dat we er uit komen. Site code 58146 Kals am Grossglockner

Dinsdag 3 augustus ca 6 km gewandel , is een er mooi wandelgebied mits het goed weers. S,nachts koud en overdag even kacheltje aan gehad. Tijdens de wandeling kwamen we een rustplaats tegen daar was een kast met boeken om te bekijken of te lezen.

Woensdag 4 augustus zijn we vertrokken van de camping i.v.m komend slechtweer en regen. Wat wel jammer was je kon hier veel wandelen. We zijn toen richting het  Molltal gegaan en hebben overnacht bij Gasthof Post, mocht je gratis staan  met gebruik van stroom, toilet en douche en wel een consumptie gewenst. tijdens de openingstijden. Wij kwamen op  woensdag dus gesloten site code 53181 Kleblach

Donderdag 5 augustus stukje gewandeld en kwamen we dit leuke huisje tegen van hout.
Altijd ons wens geweest .

Vrijdag 6 augustus zijn we naar de camperplaats van Gaby en Henk Struik in Obervellach gegaan waar we 4 jaar geleden ook hebben gestaan een fijne plek en een soort thuis komen. Hier blijven we 3 nachten en komen 12 augustus hier weer terug voor 4 nachten. site code 15502 Obervellach

Onze plek met het uitzicht

Maandag 9 augustus voor 3 dagen naar de camping van Joop en Adrie in Sachsenburg geweest. site code 78499Sachsenburg

Dinsdag 10 augustus met Adri op de fiets naar Lurnfeld om Gladiolen te plukken.

Woensdag 11 augustus wezen lunchen met zijn vieren in Malta. Was een heerlijke lunch. Erna zijn we nog naar Gmund een ijsje wezen eten.

Donderdag 12 augustus weer naar de camperplaats van Gaby en Henk in Obervellach waar we 4 dagen blijven staan.

Vrijdag 13 augustus wezen fietsen naar Flattach en meteen maar gegeten.

Zaterdag 14 augustus rustdag,  thuis gebleven en wasje gedraaid

Was een stevige stier

Zondag 15 augustus, Rien stukje wezen fietsen.

Maandag 16 augustus richting Italie daar moesten we toch heen voor de NKC reis. Camperplaats gereserveerd bij Hotel Willy in Gemona site code 72669 Hotel-willy  Zouden we 3 dagen blijven staan, maar zijn een hele week gebleven en hebben er veel gefietst, het is er nog niet erg toeristisch.

Dinsdag 17 augustus wezen fietsen in de omgeving van Gemona en Venzone.
Het gehucht van ongeveer tweeduizend inwoners werd namelijk op 6 mei 1976 compleet van de kaart geveegd door een fatale aardbeving. Een minuut lang trilde de aarde, met een kracht van 6.5 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag een tiental kilometer van Venzone verwijderd. Eeuwenoude gebouwen, huizen en kerken stortten als zandkastelen ineen. Ook het nabijgelegen dorpje Gemona werd zwaar getroffen. In totaal vielen er in Friuli bijna duizend doden

Woensdag 18 augustus naar Osoppo gefietst alleen wel via een aardige omweg, maar mooi gebied om te fietsen het heet de Romea Strata oftewel de Romeinse straat.
In het stadje Osoppo, aan de voet van de Alpen, bevindt zich het oudste fort van de regio Friuli-Venezia Giulia, het Fortezza di Osoppo

Donderdag 19 augustus. Vandaag maar weer op de fiets gestapt en in de buurt van Gemona gebleven.

Zo waren onze fietspaden hier

Vrijdag 20 augustus. Dagje thuis gebleven en gewassen

Zo was de burcht na de
aardbeving

Tuin van de camperplaats

Zaterdag 21 augustus, weer wezen fietsen naar Venzona.

Venzona heeft dubbele
stadsmuren

Zondag  22 augustus naar de volgende camperplaats gegaan in Aquileia  site code 56891 Aquileila ligt
op de route naar onze ontmoeting camping van de NKC reis. Lopen iets voor op het schema van de reis. Aquileia – ‘het tweede Rome’. Sinds 1998 staat Aquileia als archeologisch gebied op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Het is een van de best bewaarde voorbeelden van een Romeinse stad, met schitterende overblijfselen die je
ruim  tweeduizend jaar terug in de tijd brengen. Aquileia werd niet voor niets ‘het tweede Rome’ genoemd

Toren van de Basiliek

Opgravingen naast de camping

Maandag 23 augustus naar de Basiliek gewandeld.

Dinsdag 24 augustus op de fiets naar Grado

Woensdag 25 augustus naar camperplaat in Punta Sabbioni site code 27592 Punta Sabbioni waar we 2
nachten eerder staan dan de groep.

Donderdag 26 augustus samen naar Venetië geweest met de Watertaxi in en uitstappen bij elk waterstation je maar wilde. Ook naar het eiland Murano

Murano

Vrijdag 27 augustus wezen fietsen naar de punt van het schiereiland waar de camping op staat. Vandaag komt de rest van de NKC groep.

Zaterdag 28 augustus. Samen met Henk en Wil met zin viertjes naar Venetië geweest, Even wegwijs gemaakt aan Henk en Wil. Rien dus als gids. s,Middags heerlijk geluncht pizza met uitzicht op de Rialtobrug

Rialtobrug

Zondag  29 augustus  naar camping in Sistiane site code 45221 Sistiane. Wij zijn rechtstreeks naar de camping gereden daar we al bij de bezienswaardigheden waren geweest

Maandag 30 augustus  via Slovenië naar Kroatië naar de camping Arena Stoja in Pula  site code 22791 Pula
Wij hebben de camper op de parkeerplaats van de camping gezet en de fietsen eraf gehaald en naar Pula vast gegaan.

Dinsdag 31 augustus. Thuis gebleven en wat gewassen, Rien met Henk geklust aan andermans camper van Hans en Joke en met de middag is hij wezen fietsen naar Pula.

Arco dei Sergii

Woensdag 1 september gaan we naar de volgende camping op het eiland Krk site code23120 Krk.
Daar we vroeg waren hebben we de camper op parkeerplaats gezet en zelf al Krk bezocht

Donderdag 2 september vandaag een verkenningsrit met de hele groep op het eiland Krk.We brachten een bezoek aan Vrbnik met het smalste straatje van 40cm, erna naar Klimno waar we een lunch kregen en naar de grotten van Rudine ,als laatste met een gids naar Krk, wij gingen met de bus naar de camping waren de dag er voor al geweest.

Vrijdag 3 september weer een rij dag naar de camping in Starigrad sitecode 62392 Starigrad. We hebben genoten van de mooie kustlijn tot nu toe van Kroatie. s,Middags wezen zwemmen en s, avonds wezen eten met Wil en Henk en Hans en Joke

Zaterdag 4 september. Vandaag rustdag en lekker in de zee gezwommen

Zondag 5 september reisdag naar Seger Vranjica site code 45222 Seget Vranjica was een mooi camping met een fijn zwembad ,alleen je moest wel trappen lopen ernaar toe en ook naar het sanitair.

Maandag 6 september , Deze dag naar eigen besteding. Dus met de boot naar het eiland Trogir. Wat gedronken en later geluncht wat heerlijk was. Met de avond hadden we een gezamenlijk diner wat goed verzorg was.
Griekse kolonisten vestigden zich al in de 3e eeuw v.Chr. in het stadje. In de Romeinse tijd werd Trogir, dat toen nog door het leven ging als Tragorium Civium Romanorum, een belangrijke havenplaats. Later viel het in handen van o.a. de Venetianen en de Fransen én was het onderdeel van Oostenrijk-Hongarije

Dinsdag 7 september Vandaag was een bezoek aan Split voor ieder die wilde, wij zijn gebleven en lekker wezen zwemmen. Dus nog wat foto,s van Trogir

Woensdag 8 september vandaar naar de laatste camping in Kroatië, site code10053Dubrovnik hier verblijven we 2 dagen voor we naar Italië met de ferry overvaren.

Donderdag 9 september met de hele groep met de bus naar Dubrovnik, werden rondgeleid door een Nederlandse gids die al geruime tijd in Dubrovnik woonde.
Daarna zijn we zelf nog door de oude stad gelopen en nog met Henk en Wil geluncht

Vrijdag 10 september, we konden de hele dag op de camping blijven want van avond was om 19.00 de inscheping van de Ferry naar Italië-Bari

Zaterdag 11 september zijn we aangekomen in Italië, we zijn op de helft van onze reis van NKC. Vandaag niet zo,n lange reis ivm de te verre afstand naar de volgende camping. We gaan naar camping in Manfredonia site code 8907 Manfredonia hier verblijven we 1 nacht. Wij waren te vroeg en zijn doorgereden naar een basiliek die niet in het programma stond. Zo moest die zijn geweest als foto eronder.

Zondag 12 september een lange rit van 247 km, we moesten nu het binnenland in van Abruzzo. We kwamen zoals gewoonlijk te vroeg aan en hebben wat over e camping  sitecode 45228 gewandeld waar we kwamen te staan en er maar een heerlijke lunch genomen. Het lig bij het Nationaal Park Abruzzen. Waar  de Marsicaanse bruine beer nog rondloopt, Abruzzengems, Edelherten. wild zwijn en de vos en de lynx. De Edelherten  hoorde we echt burlen, soms de beer brullen die was in de buurt.

Maandag 13 september zijn we wezen wandelen in het Nationaal Park

Dinsdag  14 september door de bergen terug richting de kust naar camping Pineto Beach.  sitecode 45230 Pineto hier verblijven we 2 nachten dus kunnen lekker zwemmen in de zee. Wij stonden op een nieuw gedeelte als camperplaats, het oude zag er niet uit daar wilde je ook niet staan.

Woensdag 15 september rustdag dus wezen zwemmen in de zee. s.avonds kregen we een proeverij van gerechten van de streek Abruzzo

Donderdag 16 september nu op weg naar Assisi waar we 3 jaar geleden ook zijn geweest en ook de zelfde camping site code22817 Assisi
Wij zijn rechtstreeks hiernaar toegereden en boven in Assisi de camper op parkeerplaats geparkeerd en vast naar de stad gegaan waar we 3 kaar geleden niet zijn geweest.

Vrijdag 17september met de speciale gehuurde bus naar de stad Assisi geweest. Wij zijn niet met de gids meegegaan maar Wil en Henk door de stad geloods en samen lekker koffie gedronken en geluncht.
s,Avonds tijden de borrel aten we van de zelfgemaakte borrelhapjes

Zaterdag 18 september naar San Marino het dwergstaatje in Italie, Is ook maar 1 camping sitecode 6364San Marino
verblijven 1 nacht. om de volgende dan San Marino te bezoeken

Zondag 19 september de camper op parkeerplaats gezet waren we meteen in het stadje, daar konden we met de lift helemaal naar de bovenstad. Een mooi staatje maar wel veel klimmen wat de straatjes betrof.

Vanuit San Marino zijn we naar de camping gereden in Lido di Dante site code 58536 Lido di Dante wilde je naar het strand moest je eerst een half uur lopen, dus geen zee gezien. Hieronder nog wat foto,s van San Marino

Gemeente huis

Maandag 20 september met de jeep van de camping zijn we naar Ravenna gebracht. Mooi stad , maar wilde in een kerk of museum moest je een kaart kopen voor 2 personen van 25,00 euro. Maar alles ging op een tijdslot in verband met de Coronaregels. Museum willen wij wel betalen maar om een kerk in tegaan moet gratis zijn dat doen wij dus niet. Zijn met Henk en Wil even koffie wezen drinken en s,middags bij zelfde restaurant wat gegeten.

Dinsdag 21 september, vandaag naar de laatste camping in Sottomarina ( Chioggia) site code  58637Chioggia van de NKC reis. Onderweg zijn we eerst nog langs een leuk plaatsje gegaan Comacchio

Woensdag 22 september zijn we in groepen met een bootje  door de grachten en havengebied van Chioggia gevaren, ze noemen het klein Venetië, Daarna hebben we nog watrond gefiets en boodschappen gedaan bij de Aldi.

Het was een mooie reis van 27 dagen, de kust van Kroatië heeft ons echt verwonderd zo mooi dat het is, dus om terug te keren. Maar na de overtocht naar Bar in  Italië  kwamen we een en al vuilnistegen langs de kant van de weg ook de snelweg wat een vies land en slechte wegen. Zo jammer.  Eenmaal de Po vlakte gepasseerd werd het beter en schoner. Noord Italie is er niet mis mee.
Hierna gingen we onze eigen weg verder richting huis.